fredag 30 november 2012

Come on it's a lovely weather for a sleigh ride for two

Yo.

Det här inlägget skall kort och gott handla om hur en helt vanlig arbetsdag.

06.53 Larmet går.
07.00 Går ut i köket och påbörjar frukosten vilken oftast består av hederlig gammal havregrynsgröt med antingen banan eller russin. Sätter på kaffe (har blivit stordrickare av kaffe. Behöver kaffet på morgonen.) Hinner förhoppningsvis äta frukost själv innan barnen vaknar vilket de oftast gör vid
07.20 Holden kommer ut, sedan Zoe. Jag har nu ca 30 minuter på mig att få i barnen en varsin skål med gröt. Det går nästan aldrig.
08.00 Tandborstning och påklädning.
08.30 Avfärd mot skolan.
09.00-12.00 Ledig. Spenderar den här tiden med att antingen äta/sova/träna - med eller utan sällskap.
12.00 Hämtar barnen. Ett evigt bestyr; få på jackan, vem ska gå först ner i trappen, får man slå sina kompisar eller inte?
12.30 Hemma. Börjar med lunch. I <3 micron
13.15/45 Någonstans där brukar maten vara uppäten. Efter det brukar jag oftast försöka få barnen att ta en nap dels för att 1) dom blir mycket lättare att handskas med på kvällen, dels för att 2) en timme av tystnad och tid för tvätt, disk och annat kul. Annars tar vi en sväng till lekparken, läser böcker, gör olika art projects, leker (oftast vill de leka hide and seek eller monster, oftast orkar jag inte det så jag lägger mig på golvet och låter dom hoppa på mig bäst de vill. De lyckas alltid armbåga mig i bröst och mage, så otroligt träffsäkra med tanke på den dåliga motorik treåringar trots allt har.)
16.00 Jag sätter på Super Why eller Little Bear (TVshows.) medans jag lagar mat, tvättar, diskar och annat kul.
17.00 Middag! Happy fun time! Det är en strid, en timme fylld med mutningar.
18.00 Nu är middagen förhoppningsvis uppäten och det är dags för antingen bad eller bokläsning/pussel/annan lugn aktivitet innan pyjamasen åker på.
19.00 Bed time. Läser tre böcker, sjunger Pippi Långstrump och Visa vid vindens ängar innan det är dags för godnattpussen och hejdå. Släcker lampan. Går ut och fixar med tvätt, disk och annat kul.

Så jag tar hand om barnen, ser till att de är underhållna, mätta, stimulerade samt tvättar och viker all barnens tvätt, diskar upp, plockar leksaker, bäddar sängar och så vidare och så vidare. Så det finns att göra hela tiden. Ja. Det här var väl kul att veta? Skriv ner det och spara det for a rainy day.

Övrigt:
Har ätit fläsk, gött kan jag säga att det var! Och nu ska jag sova, jösses amalia vad jag ska sova. Godnatt amigos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar