fredag 9 november 2012

Postar en titel

Hej!

Tanken med de inlägg där jag bara har bilder är att jag med hjälp av datorn sedan ska gå in och skriva en text till, men min dator är inte alls med på noterna när det kommer till att fungera så... Ja. Så blev he int så!

Idag är det i alla måndag och vi har haft ström sedan i fredags. Hur lycklig var inte jag över att komma hem till lägenheten och ha ljus, vatten, wifi och ett eget rum. Vi spenderade hela veckan ( eller ja, två nätter, men det kändes som en hel jävla evighet) i en trea med en annan tvåbarnsfamilj. Det var inte kul. Tack Gud att jag inte bor hos en judisk familj, att göra vanlig gröt blir ett äventyr när man måste rätta sig efter kosher. (Familjen vi bodde hos var judiska då) Det var två intensiva dagar med bråk, sömnlösa och kalla nätter, 0 privatliv och 100% stress. Men jag vill inte vara den som klagar, ingen gillar en gnällspik så:

nu är allt som vanligt igen! Jag har träffat mina ljuvliga kompisar, igår åt vi mat för 65$ - utan att behöva betala något alls! (Förutom typ 18$, men ändå.) jag som älskar allt som är gratis liksom! Det är så skönt att ha tillbaka Viktor och Anna i mitt liv igen. Det är svårt att gå en vecka utan att få lätta sitt hjärta, glömma att man bor på jobbet och bara svullsta sig i massa mat och ba chillax'n. Hehe.

I lördags var jag för övrigt på en Broadway musical! Faster Ingrid är av en lycklig händelse i stan så vi träffades för en tjusig middag och sedan Bring it on musical på det. Det var fint att få träffa lite familj så här på andra sidan Atlanten.

Så ja, jag är glad över att ha tillbaka ström och vänner. Happy face!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar