tisdag 2 oktober 2012

Tisdag.

Hej kompisar. Idag är det tisdag och jag är ledig. Igår jobbade jag 7-9, 12-18. När klockan börjar närma sig ett känner jag för att lägga mig (vart som helst) och sova. Det går dock inte utan jag får nöja mig med det näst bästa - nap för barnen. Dom vill däremot inte sova, men dom måste. Och om dom lyckas, .. Den timmen är värd guld. Få kan ja städa upp i köket, fixa med tvätten osv i tystnad. Det gäller att hela tiden planera dagen till sin fördel. Dom har en timmes tvtittande per dag som man noggrant kan använda . Jag använde hela timmen till lunchen föres veckan och då blev middagen ett helvete, laga middag i ett främmande kök med två barn som bråkar.

Hur som. Idag är jag som sagt ledig, min plan är att åka till brooklyn och vandra. Det blir mycket lone time, det är liksom bara jag som är ledig mitt i veckan istället för på helgen.


Kuuul. Det är jobbigt, utmattande, påfrestande och psykiskt utmanande - men det är värt det. Jag vill inte tillbaka till sverige hur slitigt det än kan kännas ibland. Så jag har det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar