lördag 29 september 2012

it's not friday

Hej vänner och bekanta.

Nu har jag varit här i en vecka och en dag. Jag har skaffat bankkonto, fått min första lön, idag gick jag vilse för första gången - blev mycket upprörd. Jobbet börjar flyta på bättre (jag börjar känna mig mer bekväm att leka och ploja med barnen in public). När jag går med tvillingvagnen på gatan tittar folk på mig, på barnen, på mig, ler och flyttar på sig.

Jag är fundersam över följande hälsningsfras "Hi, how are you?" När jag träffat nytt folk säger de alltid Hi how are you och sen bara börjar dom prata om något helt annat. Jag hinner börja säga Fii och sen är jag borta. Det där gör mig väldigt förvirrad. Jag har testat att säga Thanks och jag har testat att bara le. Inget känns speciellt bra. Jag vet inte heller om man ska ta i hand eller inte. Männen gör det, men inte damerna. Igår var jag på playdate och räckte fram höger hand till nannyn, inte bara gav hon mig vänsterhand - den var dessutom en total fish hand. Jag fattar ingenting.

Jag saknar från Sverige: hushållsost, lingonsylt, matlagningsgrädde (dom köper varken matlagningsgrädde eller creme fraische för det är "onyttigt", mina matlagningskunskaper bygger på grädde!), bregott, att ha en mobiltelefon.

Imorgon ska jag och Bellatrix på IKEA, då hoppas jag på att finna en spegel, krokar, korgar och lingonsylt.

HEJDÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar