tisdag 25 september 2012

Bilder, 4 st.

NUNI:
Här följer en sammanfattning av my adventure i bilder. Jag önskar att jag hade photo shop, vilket jag hade fram tills igår då jag helt enkelt faced the truth om att min dator är alldeles för dålig för att klara av ett sådant program (det ska inte ta 10 minuter att öppna internet) och avinstallerade skiten. Det är tråkigt men man kan helt enkelt inte få allt i världen. I alla fall:

Resan till USA började med en fem timmar lång mellanlandning i Schweiz, och som bilden tyder var det extremt roligt. Vi spelade plump och önskade oss rullstolar att ha rullstolstävlingar med. Lite visste vi då att vi två dagar senare skulle erkänna vår vänskap till varandra och bli The Gang.
Först tänkte jag visa en bild på bara skolan, men istället visar jag en bild på Gabriella med skolan i bakgrunden. Skolan bestod av stora röda tegelhus, ganska tjusiga faktiskt. Bella är från Delsbo. Hon kommer förövrigt in till stan imorgon för att chillaxa med mig.
Det här var jätteroligt, det kan jag lova er. Roligaste under vistelsen på skolan var frukost, lunch, middag och kortspelskvällen. Lektionerna är faktiskt inte så mycket att prata om. Det här är Josefin.

Det här är ifrån the staten island ferry, det var också jättekult. Det blåste väldigt mycket. Från färjan kunde man se New York skyline, enorma regnmoln och Frihetsgudinnan, om man vill se bild på henne kan man trycka på texten som visas.


Ja, det var dom bilderna jag kunde bjuda på idag. Eller som min lilla dator kunde bjuda på idag. Jag kan i alla fall säga att vi hade en störtcool guide, hon såg otroligt jazzig ut. När vi rullade in på times square med bussen spelade hon, jag kommer inte ihåg vad låten heter, med Jay Z och Alicia Keys högt i bussen. Alla känslor man än hade förstärktes och blev ännu mer.

Nu är klockan 21.20 och mina ögon hänger, och då har jag varit ledig idag. Förstår ej hur jag kan vara så himla trött hela hela tiden! Imorgon är det en judisk högtid så barnen är hemma från skolan och jag är ledig, igen. Hurra hurra.

Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar