tisdag 25 september 2012

tisdag.

Det som är bra med Manhattan är att det är så väldigt lätt att hitta. (Så länge man vet vart man ska och man vet vart man har 5th avenue) Avenyerna går rakt ner och the streets går på tvären, 5th avenue delar stan i east och west. Ju längre ner man går desto lägre nummer och ju högre upp - desto högre nummer. Idag åkte jag tunnelbanan för första gången - like a boss. Hade lite problem med biljettautomaten, blev lite nervig men sen gick det finfint. Jag och en tysk tjej har vandrat runt stan, det kändes gött att träffa någon att prata med. Imorgon ska jag få prata svenska. Jag trodde inte att jag skulle sakna det men det gör jag, så gött ska det bli! En delsbobo till och med. Hoppas hon lämnar kniven hemma.

Jag skaaaaa lägga upp bilder, det är bara det att min dator E så dålig så jag törs inte. Men jag ska. Det kommer.

HEJDÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar