måndag 24 september 2012

I don't need to fight to prove I'm right, I don't need to be forgiven

Hej.

Klockan är 10 och jag har redan varit ute med hunden, ätit frulle, skypat och nu tömmer jag diskmaskinen. Jag vaknade vid åtta och var inte ens trött. Hemma brukade jag vakna vid elva och somna om ännu en timme och ändå vakna och vara astrött   men men inte här inte. Min kropp gillar jet lag. Jag gillar jet lag.

Jag har även fått kontakt med lite andra au pairer (2 st) och vi försöker fixa dejt, det ska bli kult. Än så länge har jag inte vågat mig utanför huset själv - förutom hundpromenaden idag då. Då gick vi ett helt kvarter till hundgården och där satt jag på en bänk medan Shei (hunden) nosade runt. Kanske att jag går ut lite till, jag börjar inte jobba förens klockan 13.00 idag.

I alla fall.

När flygplanet landade i måndags och vi satte oss på bussen och såg Manhattans glittrande skyline i bakgrunden kände jag mig som en champion. Om man trycker här kan man få en någorlunda bild om hur bäst i världen det kändes. Okey? Okey.


HEJDÅ

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag läste att du kände dig som en champinjon. Och tyckte att det lät så förbaskat härligt! Vem vill inte känna sig som en lite champinjon liksom.. Så där gummiaktig, fluffig och nyfiken som den är innan man steker den. Känndes som om du hittat liknelsen på det jag så ofta känner. Sedan slog det mig att jag kanske läst fel. det hade jag. men att känna sig som en champion låter rätt nice det med! Hur som helst, vad himmelens gla jag är att du skaffat dig den här bloggen Maja! Jag vill bara höra mer mer mer!! Ta hand om dig min vän, du är bäst, ingen protest och det känns fint att se att du har det bra. Puss och stora kramen finaste du. //Britta

    SvaraRadera