tisdag 2 oktober 2012

This is from Matilda

Hej mamma. Och alla andra. Idag har jag spenderat min tid på starbucks och på sängen tillsammans med min iPhone. Imorgon ska jag jobba: ingen iPhone. Hur ska det gå? Deras förra nanny fick kicken pga att hon hade näsan i sin blackberry så jag får passa mig. Men det finns ju sååå mycket att göra, så mycke.....t.

Så. Ikväll ska jag eventuellt ut till bedford hills för att träffa lite andra au pairer. Eventuellt. Det ligger ca en timme från Manhattan och vi citybor ogillar att lämna stan om vi inte måste. Men det är desperata tider vi (jag) lever i.

Här är bilder som visar vad jag har haft för mig det senaste dygnet (iPhone <3)
-gått runt i regnet
-ätit lingonsylt jag köpt på Ikea
-läst sputnik älskling av haruki murakami
-skrivit brev till diverse personer hemma i Sverige.

Nu ska jag gå ut och fråga om Scott vill ha hjälp med middagen/barnen


HEJDÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar