onsdag 5 december 2012

I'm dreaming of a white chinese cat

 
Hej alla.
 
Idag är det onsdag, december 5, med 11 starka grader. Kanske inte längre då, men klockan är ju ändå 20.41. På sängen ligger Anna's Pepparkakor, ett paket med vanliga pepparkakor och ett paket med mint och chokladsmak, de var lite utav en besvikelse. Mint och chokladen alltså. De vanliga pepparkakorna är slut, fort gick det också. Så då vet ni det.
 
På sistone har jag haft för mig följande:
 
Firat DelsboBellas födelsedag på UNO's ute i Scaresdale. Hon fick en vinkande kineskatt och mig och Viktor som hon blev mycket glad över. Den satt och tittade på oss under middagen och vinkade maniskt. 
Efter middagen åkte vi och kollade på julhus i villaområdena. Det var roligt. Det största julhuset hade massa knäcktsoldater och en jesuskrubba med maria och herdarna och allt, en tomte och ett hus med texten Peace to the earth. Det var dessvärre inte upplyst ännu så jag tog en bild på det här huset i stället. Jag ska ju följa med familjen till Scotts hemstad i Illinois över jul, det ska bli kul att se alla hus och extrema julpynt. Det är inte så mycket sånt här inne i stan. När jag såg husen och dekorationerna kom jag att tänka på ett hus man ser på vägen mot hybo där verandan är klädd i gröna och vita ljusslingor. Det var någon som droppade en kommentar om hur extremt pyntat det huset var. Åk till Amerikatt, då får man perspektiv på vad "extremt" egentligen är.
 
I tisdags var det supervarmt ute. Tog till och med av mig jackan och gick runt i bara koftan. Det känns konstigt att ha 15 plusgrader i December, men det är helt klart en okej känsla.
 
Har även spått mig i tarotkort. Det stod en kvinna på grand central med en skylt "FREE TAROT", och gratis är ju alltid gott. Viktor den mesen vågade inte pga dödsrädsla men jag kände att en gratis framtidsutsikt är bättre än ingen alls och slog till. Jag blev utlovad en lyckad framtid där en man snart skall framträda i mitt liv. Tack och lov för det! Nu är den säkrad, framtiden. Bara jag bestämmer mig för vad jag vill ha och slutar argumentera och hetsa så kommer mannen komma - och därmed lyckan. Spank God och God bless! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar