måndag 18 februari 2013

Billiga Veckan

Hejzan familjemedlemmar och andra
 
Jahajaha, vad ska jag skriva här då? Inget speciellt har hänt. Först var det fint väder med solsken och 12 plusgrader och som svensk förstår jag ej hur det kan vara fint väder och samtidigt vara vinter så min hjärna gick på högspinn i förundran där ett tag. Eftersom att jag gått runt i strumpbyxor hela vintern pga inga hela byxor, och h&ms höstjacka pga andra prioriteringar, tycker jag 12 plus är stekhett. Kom på att det var ett ganska smart drag av mig egentligen att klä mig kallt hela vintern, för nu räcker det med bara lite värme för att jag ska utropa "värmebölja!" Inte bara blir jag mindre kinkig med kyla, jag vinner även minst två extra sommarmånader. Men sen blev det kallt igen, och nu är det kallt men soligt. Så ja. Som ni märker, inget spännande händer här.
 
I söndags gick jag till Anna i alla fall för att ha en hemmadag. Det är billiga veckan den här veckan nämligen, och att vara hemma är ett billigt nöje.
 
Tror det här är i korsningen mellan Thompson och Spring. Kände lite spontant sådär att det kunde vara kul med lite miljöfotografier.
Anna hade ett fint meddelande på fönstret. Om mina barn kunde skriva skulle de garanterat också skriva så, på alla fönster.
Jag var på tippety top-humör. För Anna bakade både bullar och rulltårta och känslan av att billiga veckan kunde bli bra ändå gjorde mig upprymd.
Tummen upp för bullar och mjölk!
Sen satte vi oss framför televisionsapparaten och åt kött och ris ur samma skål och kollade på Kill Bill vol. 2. Bra film.
Vi åt massa bullar, rulltårta och jag köpte chips som bara jag tyckte om (katching!), drack cola och kollade på Kill Bill, Bridesmaids (hemskt rolig) och the Butterfly effect. Gick hem klockan halv ett och kände: Billiga veckan, bring it on!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar