tisdag 15 januari 2013

Internet, Museum och lite McDonalds

Internet, internet, jag hatar dig
Internet, internet, vad har du emot mig?
Vad det än är jag vill göra
Är det enda du gör att förstöra
Det är verkligen inte jag, det är Du
Så se bara till att fungera nu
Du fyller mig med en hatiskt frustration
Jag förstår inte hur du kunde bli en sån himla "sensation"
Så sluta säg "Det fungerar ej"
Och bara gör som jag säger till dig.
 
Jag kan inte 1) enroll in online banking. Vet ej varför. 2) lägga upp bilder från minneskortet på bloggen. Vet ej varför.
 
En annan sak jag inte heller vet varför den inte fungerar är projektTVn. Vad är det som gör att det ena sekunden funkar och andra inte? Hur kommer det sig att efter sjätte omstarten så funkar plötsligt skiten? Jag gillar inte teknik, det gör bara som det vill utan att jag vet varför. Till exempel om min gitarr är ostämd: Lägger jag undan gitarren så vet jag att den inte kommer vara stämd andra gången jag tar upp den, inte heller tredje eller sjätte. Jag måste stämma gitarren för att det ska låta bra igen.
Men med teknik.. Plötsligt så bara funkar det. Och plötsligt funkar det inte. Och det är så otroligt frustrerande, det är ingen ordning på någonting.
 
Jaja. Hade jag nu kunnat lägga upp bilder på datorn hade jag visat bilder från i Lördags då vi gick över brooklyn bridge men nu går det ju inte dessvärre, så vi får spara det tills senare. Istället lite blandade bilder från min telebaba:
 
Jag har hittat en fenomenalt bra skivbutik i West Village. Här fanns allt bra man kunde tänka sig. Plus att han spelade upp en gammal inspelning från en norsk jazzfestival. Jag kände mig fett cool och gick runt där och tänkte: norge ligger nära sverige, och jag är från sverige, men det vet du inte om.
 
Nerd seeking nerd! Date needed for renaissance fair. Bring your own sword.
 
En bild på mig efter att jag kollat igenom en hel säsong av sex and the city under en dag. Jag är ju ledig i veckan och har därmed en hel del fritid. Och när sådana dagar kommer så måste man ställa sig själv frågan; vilken slags vuxen är jag? Är jag den vuxna som tänker "Hey, idag är en perfekt dag att vara effektiv göra alla saker jag behövt göra ett tag men inte kunnat för jag har inte haft tid!" eller är jag den vuxna som tänker "Hey, idag är en perfekt dag att göra absolut ingenting!" Ping på alternativ nummer 2. Det är bara en så mycket mer tillfredsställande känsla att ligga på golvet och kolla på sex and the city med en skål cheerios på magen än att springa och göra ärenden.
 
I söndags så var vi på the Museum of Natrual History. Jag var trött och sur så vi hann inte med så mycket innan jag totalt tröttnade. Och stället var enormt dessutom, jag behöver en strukturerad plan tills nästa gång jag ska dit, för det var förvirrande. Här är i alla fall lite bilder på några av djuren vi såg:
 
 
Och slutligen en bild på Viktor klockan fem på morgonen at McDonalds. 
 
 
Nu är klockan sex på kvällen. Hunden ska ha mat. Och jag med. Bon apetit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar