söndag 21 april 2013

fredag och söndag

Hejsan kära vänner.
 
Det var fredag och varmt och jag gick under det kvava molntäcket och svettades till två mörka fläckar trädde fram genom tyget på min klänningsrygg. De flesta gick runt med jackor, själv kändes det som att jag hade hela Hudson river rinnandes längs ryggraden.  Satan vad varmt det var, och än är det bara april. Jag våndas inför sommaren. Och jaja Sverige, ni har det kallt och sen vår - jag lider med er. Eller nä, det gör jag inte. Den starkes överlevnad!! Hur som.
 
Jag tillbringade min fredag med Sophia, vi var i Brooklyn och åt lunch och gick på second hand-affärer. Sen åt vi glass på union Square, där blommar körsbärsträden och de har plockat fram de allmänna utemöblerna.
 
 
Sen åkte Sophia hem för att jobba ett tag och då åkte jag upp till Bloomingdales - the Worlds greatest store - för att köpa en hushållsassistent åt Anna. På vägen mötte jag Amanda och jag följde med henne till central park och såg på när hon åt sushi. På vägen hem var det en fågel som bajsade på min klänning, livet alltså.. På kvällen gick jag hem till Sophia igen och satt på hennes tak och svalkade mig med en öl, livet alltså!
 
SEN blev det lördag och då jobbade jag mest hela dagen.
 
Efter lördag kommer söndag, och söndag (idag) har jag gått high linen med min LCC-grupp.
 
Det var cirka 8 plusgrader när jag gick hemifrån och på vägen dit hann jag bli hemskt varm och tog av mig tjocktröjan vilket gruppen förundrades över då alla andra hade jackor på sig. "She's a swede!" sa någon. Ack dessa svenska, svettiga, gener..
The high line var i alla fall fin. The high line är alltså en gammal tågräls som gick över staden som stod orörd i flera år tills två grabs fick idén om att göra en promenadslinga av den. Så nu är där en trägång man kan gå på och på sidan av är träd och blommor planterade, väldigt tjusigt.
Fin streetart på en husvägg
 Streetart in the makingz!
 Och från en punkt kunde man se Frihetsgudinnan, långt där borta i fjärran.
 
 
 
 
Och nu sitter jag här på mitt rum och lyssnar på spansk hihop, väntar på bättre tider med en lampskärm på huvudet. JA inte vet jag.
 
glad jävla söndag
 
HEJDÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar